Pandemistängt men öppet digitalt

Just nu kan du bara besöka bildmuseet digitalt på grund av pandemin, men den 13 maj slår vi upp dörrarna igen. Fram till dess har vi fortsatt digitalt öppet torsdag-söndag 12-17. Då finns våra museivärdar på plats i utställningarna för att ta emot onlinebesökare. Vernissager, evenemang och visningar sänder vi direkt.

Följ oss också i sociala medier. Där fortsätter vi med våra konspauser med inlägg, bilder och filmer om konst. Konstpedagoger, museivärdar och museiintendenter presenterar sina favoritverk i utställningarna, ger tips om skapande hemma och visar vad som händer bakom kulisserna.

Visningar

Kostnadsfria lunchvisningar fem dagar i veckan, onsdag till söndag kl 13.00 – varmt välkommen!

Följ oss i sociala medier

Häng med i allt som händer hos oss på Bildmuseet. Följ oss i sociala medier!

Filmade evenemang

Missade du något? Här kan du se några av de föreläsningar och evenemang som har ägt rum på Bildmuseet.

Konstnärsintervjuer

Se intervjuer med konstnärer och curatorer som Bildmuseet har samarbetat med under det senaste decenniet.

Senast uppdaterad: 2022-05-03